10 pytań do… Kokos.pl

share on:

W kolejnym odcinku cyklu „10 pytań do…” odpowiada Tomasz Bobrowski – PR Manager w Blue Media S.A., spółki będącej właścicielem portalu pożyczek społecznościowych Kokos.pl

1. Historia początków portalu oraz podstawowa potrzeba, którą zaspokaja

Kokos.pl wystartował w lutym 2008 r. jako pierwszy w Polsce serwis pożyczek społecznościowych (ang. social lending). Podstawową funkcją serwisu jest łączenie ludzi potrzebujących pieniędzy z osobami, które mogą je pożyczyć. Pożyczki społecznościowe są uzupełnieniem oferty banków. Dla pożyczkobiorców stanowią alternatywne źródło finansowania, a dla pożyczkodawców inwestycje z wyższą niż na lokacie stopą zwrotu.

2.Garść statystyk i wyników portalu

W Kokos.pl zarejestrowało się dotychczas ponad 165 tys. użytkowników (pożyczkobiorców i inwestorów). Za naszym pośrednictwem internauci pożyczyli sobie wzajemnie już ponad 52 mln zł. Z ponad 56 tys. wystawionych aukcji prawie 30 tys. zakończyło się przyznaniem pożyczki.

3. Największe dotychczasowe sukcesy to…

Cieszy nas, że Kokos.pl od początku utrzymuje pozycję lidera polskich pożyczek społecznościowych. To za pośrednictwem naszego serwisu udziela się najwięcej pożyczek tego typu w Polsce. Do sukcesów zaliczamy także bardzo duże zainteresowanie inwestorów rynkiem social lending. Aukcje wiarygodnych pożyczkobiorców kończą się nawet w kilka minut.

4. Najważniejsza dotychczasowa porażka to…

Kokos.pl powstał na bazie doświadczenia, jakie pracownicy firmy Blue Media zdobywają realizując inne internetowe projekty. Nie jest to zatem serwis budowany bez odpowiedniego zaplecza i know-how. Spektakularnych porażek nie odnotowaliśmy i liczę, że tak będzie zawsze 😉

5. Kluczowe bariery rozwoju portalu to…

Ciągle niewystarczająca świadomość Polaków o możliwości pozyskania funduszy od internautów, a także polskie prawodawstwo, które czasami nie nadąża za rzeczywistością.

6. Plany na przyszłość i cele do osiągnięcia w najbliższym czasie…

Do końca 2011 r. chcemy pozyskać łącznie 200 tys. użytkowników. Docelowo planujemy, aby miesięczny przychód serwisu z tytułu udzielanych pożyczek wynosił 1 mln zł.

7. Jak czytelnicy crowdfunding.pl moga włączyć się w rozwój portalu lub organizacji?

Czytelnicy bloga mogą aktywnie korzystać z serwisu Kokos.pl. Jeżeli potrzebują pieniędzy lub mają ich nadwyżki Kokos.pl wydaje się być idealnym miejscem, by rozpocząć przygodę z internetowymi pożyczkami społecznościowymi. Warto wiedzieć, że pożyczkobiorcy samodzielnie określają wysokość potrzebnej kwoty, oprocentowanie pożyczki i ilość rat do spłaty. Inwestorzy po zapoznaniu się z ofertą w formie aukcji mogą udzielić pożyczki w dowolnej kwocie (maks. 5 tys. zł jednorazowo). Jeżeli pożyczkobiorca uzbiera min. 50 procent oczekiwanej kwoty, pożyczka jest udzielana.

8. Dlaczego korzystać z Waszych usług (w 7 słowach)?

Są dostępne dla każdego i pozwalają realizować marzenia oraz zarabiać pieniądze!

9. Innowacyjny start-up technologiczny w Polsce…

BlueCash.pl – nasz serwis szybkich przelewów międzybankowych, który od 2008 r. całkiem dobrze zadomowił się w polskim internecie.

10. Coś od siebie…

Zachęcam czytelników do rejestracji w serwisie Kokos.pl i dyskusji o projekcie na naszym profilu: facebook.com/kokospl. Konstruktywna krytyka zawsze mile widziana ;).

share on:
Karol Król

Karol Król

Od 2010 prowadzę crowdfunding.pl i angażuję się w zrównoważony rozwój sektora finansowania społecznościowego w Polsce i w Europie. Zapraszam do dyskusji!

Leave a Reply