Ponad $100 000 000 wpłacili na przeszło 14 000 projektów użytkownicy portalu społecznościowego finansowania projektów społecznych razoo.com. Ponad połowę tej imponującej kwoty zebrano w ciągu ostatnich 9 miesięcy.
Razoo.com jest narzędziem dla fundraiserów, którzy mogą w łatwy i zorganizowany sposób pozyskiwać środki na przedsięwzięcia niebiznesowe. Właściciele portalu chwalą się, że są obecnie najtańszym tego typu narzędziem, a pobierana prowizja wynosi jedynie 2,9%.
Osiągnięcie kamienia milowego w postaci przekroczenia 100 milionów dolarów wpłat to dopiero początek. Mamy wizję budowy globalnej społeczności skoncentrowanej na dawcach, zapewniając im wyjątkowe wrażenia – zabawy, istoty podejmowanych działań i faktycznego wpływania na poprawę życia innych – mówi CEO razoo.com Lesley Mansford.
Przyspieszenie rozwoju portalu wynika w dużej mierze z tego, że jest liderem wśród partnerów organizowanych w USA tak zwanych „Giving Days”. Są to wybrane dni, w których szczególnie intensywnie zachęca się Amerykanów do wspierania różnych przedsięwzięć non-profit. Podczas jednej z ostatnich takich akcji za pośrednictwem razoo.com udało się zebrać ponad 14 milionów dolarów w ciągu 24 godzin.
Nazwa „razoo” to pochodzi z języka australijskiego i oznacza wirtualną monetę o niewielkiej wartości.