TEMATYKA

Crowdfunding to jeden z najnowszych trendów na globalnym rynku kapitałowym. Finansowanie społecznościowe, bo tak brzmi polskie tłumaczenie, w części wypełnia lukę kapitałową, czyli przewagę popytu na środki finansowe u przedsiębiorców nad ich podażą. Rozwój społeczności wirtualnych i popularność portali social network sprawiły, że możliwe jest gromadzenie małych kwot pieniędzy od wielu uczestników społeczności – 100 x 100 PLN = 1 x 10 000 PLN

Mechanizm ten działa tak, że duża społeczność internetowa małymi kwotami wspiera pomysłodawcę atrakcyjnego projektu. Jest wiele przypadków, w który w ten sposób zebrano setki tysięcy dolarów. Od 2011 finansowanie społecznościowe rozwija się dość szybko w Polsce i powstają kolejne klony amerykańskich portali tego typu.

Definicja finansów społecznościowych

Więcej na ten temat

Moj artykuł na biznestrend.pl “Crowdfunding jako źródło finansowania przedsięwzięć”

Komentarz dla Rzeczpospolitej “Szanse rozwoju crowdfundingu w Polsce”

Crowdsourcing – outsourcing, czyli wydzielenie procesów wewnętrznych z przedsiębiorstwa na zewnątrz, w tym wypadku do społeczności wirtualnej. Marketing, współtworzenie produktów, podejmowanie decyzji – wszystko może odbywać się przy udziale społeczności konsumentów. Warto!

Więcej na ten temat

Autorski cykl “Gałęzie crowdsourcingu”

Mój artykuł na biznestrend.pl “Społecznościowy crowdsourcing – dialog z klientem”

Start-up to przedsiębiorstwo w fazie wejścia na rynek. Niby funkcjonuje, ale ani nie zarabia, a chłonie coraz więcej pieniędzy. Ale to najlepsza droga do stania się nowoczesnym, przychodowym przedsiębiorstwem – kto nie ryzykuje, ten szampana nie pije!

Moje artykuły w Magazynie Proseed.

http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104665,10682613,Co_inwestor_zmierzy_w_startupie_.html

http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104665,11043928,Inwestycja_na_raty.html

http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104665,10959528,Pozafinansowe_wsparcie_inwestora.html

http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104665,10881356,Inwestor___doradca_czy_inspektor_.html

Więcej na ten temat

Social media – potężne narzędzie komunikacji, interakcji i integracji. Facebook, Twitter, LinkedIn, nk, BLIP i goldenline, blogosfera i wiele innych. Media społecznościowe generują najszybszą, najbardziej popularną i najbardziej wiarygodną informację, trzeba wiedzieć jak z niej korzystać.

Więcej na ten temat

Dodaj komentarz