Crowdfunding w mediach społecznościowych

share on:

 

Trudno mierzyć występowanie fraz crowdfunding i finansowanie społecznościowe w polskich mediach z uwagi na wciąż małą popularność tego mechanizmu. Wskazania wielu narzędzi do pomiaru tzw. buzzu, czyli występowania w prasie i mediach społecznościowych danych wyrażeń jest obarczone na tyle dużym błędem, że przy tej skali analiza ich wyników dla Polski nie ma sensu. Niektóre z nich w ogóle nie wykazują zainteresowania tematem – np. Google Trends dla wyszukiwania crowdfunding dla naszego kraju.

O wiele ciekawsza sytuacja ma jednak miejsca w USA, gdzie pokuszono się o zmierzenie i analizę występowania crowdfundingu w mediach społecznościowych.

Najwięcej “mówi się” oczywiście o kickstarterze. Liczba 375 tysięcy komentarzy w ciągu roku, wcale nie jest zaskakująco duża, jeżeli wziąć pod uwagę, że kickstarter przekroczył liczbę miliona użytkowników.

 

Wskaźnik znormalizowany pokazuje tendencję, czyli przyrosty. Pod tym względem prym wśród platform finansowania społecznościowego wiedzie indieGoGo z ponad 250% wzrostem r/r. Wysoki wynik osiągnął także seedcamp (organizator spotkań startupów z inwestorami), ale charakteryzuje się on wysoką sezonowością w miesiącach, w których odbywają się najważniejsze seedcampy.

 

 

 

.

Finansowanie społecznościowe jest postrzegane generalnie pozytywnie. Wyniki pokazują, że 65% komentarzy w social mediach jest pozytywne, a dla pokazanych na wykresie portali ten odsetek jest jeszcze wyższy.

Źródło: crowdsourcing.org

share on:
Karol Król

Karol Król

Od 2010 prowadzę crowdfunding.pl i angażuję się w zrównoważony rozwój sektora finansowania społecznościowego w Polsce i w Europie. Zapraszam do dyskusji!

Dodaj komentarz