Zrzutka.pl jest jednym z najbardziej rozwijających się fintechów, czyli startupów łączących finanse i technologie w Polsce. Do wielu osiągnięć zespołu można doliczyć kolejne – ponad 150 000 pobrań aplikacji mobilnej dedykowanej na telefony z systemem Android.
We wstępie do ostatniego felietonu „Crowdinvesting Okiem Króla” pisałem tak:
„Funkcjonujemy w społeczeństwie, które jest powiązane siecią zależności finansowych napędzanych technologią”. Tak rozpocząłem wystąpienie otwierające I Targi Crowdfundingowe. Rozwiązania fintech stają się dominującym obszarem, w którym innowacje i nowe technologie są wdrażane na masowym rynku konsumenckim.
Zrzutka.pl jest liderem swojej kategorii Polsce pod kątem wolumenu transakcji, który dynamicznie zbliża się do okrągłej liczby stu milionów złotych. Jednocześnie zespół największą uwagę poświęca wprowadzaniu nowych rozwiązań technologicznych, w celu ułatwienia pozyskiwania środków przez internet i rozliczania się w swoich kręgach towarzyskich.
Dlatego jednym z mierników skuteczności technologicznej i popularności działań zrzutka.pl jest ilość pobrań. Tylko Google Play, czyli sklepie z aplikacjami na urządzenia z system Android ich liczba przekroczyła 100.000. Kolejnych kilkadziesiąt tysięcy prawdopodobnie pobrali użytkownicy z systemem iOS. Oznacza to, że ok. 160 tys. osób w Polsce posiada aplikację mobilną zrzutka.pl.
Jest to znakomite osiągnięcie, bo należy pamiętać, że aplikacja nie jest niezbędna (choć to umożliwia) do przeglądania, wspierania czy zakładania własnych zrzutek. Kilka dni temu Revolut poinformował o przekorczeniu liczby 400.000 klientów w Polsce. Biorąc pod uwagę nakłady marketingowe i usługi jakie realizują obie firmy, osiągnięcie zrzutki jest nawet większe.
Aplikację zrzutka.pl można pobrać bezpłatnie na urządzenia z systemami Android oraz iOS, a moją recenzję aplikacji można przeczytać we wcześniejszym wpisie.