Tworzysz portal CF? Nie przesadzaj z klonowaniem

share on:

Podobnie jak w przypadku portali z zakupami grupowymi, kolejni naśladowcy kickstartera kopiują zarówno sprawdzony model biznesowy, jak i jego elektroniczną część, czyli stronę internetową.

Sam fakt, że poszczególne portale finansowania społecznościowego w bardzo zbliżony sposób prezentują miniatury opisów projektów jest uzasadniony – łatwiej nauczyć użytkowników korzystania z takich platform w jeden sposób. Podobnie jak w ten sam sposób wysyła się maila w różnych programach i klientach poczty, czy zapisuje pliki w edytorach tekstu od różnych dostawców oprogramowania. Niektórym jednak kompletnie brakuje własnej wizji i bezmyślnie kopiują najlepszych. Przykład?
Nagłówek kickstartera:

Nagłówek nowego portalu loudspace.com

Nagłówek kisskissbankbank:

[divider scroll_text=””]

Slogan kickstartera:

Slogan sponsume.com

 

[divider scroll_text=””]

A przecież „pradziadek crowdfundingu”, czyli SellABand.com, które powstało kilka lat przed kickstarterem, ma swój format wyświetlania, który nadal się sprawdza.