Katie Holmes, Rowan Atkinson, Roman Polański i Wentworth Miller w filmach finansowanych przez społeczność

share on:

Podczas tegorocznej edycji znanego festiwalu filmowego Sundance wystartował portal społecznościowego finansowania filmów niezależnych – slated. Jest to platforma łącząca filmowców z inwestorami zainteresowanymi zostaniem współproducentami filmów.

Adaptacja modelu crowdfundingu do dużych produkcji filmowych wynika z niedoboru kapitału w tej branży i ma być alternatywą dla relatywnie niewielkiego grona hollywoodzkich producentów. Do Slated zgłoszono ponad 2000 filmów, z czego 44 zostały zaakceptowane i są dostępne na platformie dla inwestorów. Oferty inwestycyjne składa się z zamkniętym trybie zgłoszeń i funkcjonalność ta nie jest dostępna dla każdego użytkownika.

Bardzo ciekawie prezentują się wylistowane filmy. Kilka z nich, w tym film z Katie Holmes i Jeanem Reno w roli głównej już pozyskały finansowanie:

Wyśledziliśmy także Wentwortha Millera, znanego min. z serialu Prison Break, który ma wcielić się w rolę tajemniczego podróżnika – fotografa:

Kate Hudson może dzięki społecznościowym koproducentom zagrać w filmie, do którego muzykę skomponuje sama Alicia Keys:

 

 

 

Jest i adaptacja powieści Dickensa z Rowanem Atkinsonem, czyli słynnym Jasiem Fasolą w roli głównej:

Oczywiście przed zgromadzeniem kapitału zajawki i teasery filmów nie są wiążące, ale portal Slated wygląda na ciekawy. Poza zastosowaniem idei zbierania finansowania od osób, które się tym nie zajmują profesjonalnie na co dzień, zastępuje także cały system „pitchingu”. Przeważnie reżyserzy prezentują pomysły na film na spotkaniach z inwestorami, producentami i przedstawicielami telewizji z całego świata, próbując pozyskać od nich pieniądze. Przeniesienie tego modelu do sieci jest wygodne dla wszystkich zainteresowanych stron.

Dzięki Slated finansowanie pozyskał nowy film Romana Polańskiego „Odd Man Out„:

O podobnym pomyśle pisaliśmy w kontekście społecznościowego finansowania produkcji Dywizjonu 303. Kto nie chciałby zostać producentem wielkich kinowych przebojów?

 

share on:
Karol Król

Karol Król

Od 2010 prowadzę crowdfunding.pl i angażuję się w zrównoważony rozwój sektora finansowania społecznościowego w Polsce i w Europie. Zapraszam do dyskusji!

3 komentarze

  1. Mam nadzieję, że wcześniej czy później firmy zrozumieją, że zamiast przepalać mnóstwo kasy na działania wizerunkowe w TV, można by pomyśleć o wydzieleniu sekcji, która by analizowała przedsięwzięcia crowdfundingowe pod kątem właśnie ich PRowo-CSRowych działań. Innymi słowy przedsięwziecia crowdfundingowe powinny być już dawno na celowniku średnich i dużych firm. Tego rodzaju przedsięwzięcia są wysoko jakościowe. Jestem ciekawy, jak to będzie z partnerami firmów na platformie Slated. Mam nadzieję, że będzie tak, jak mówię.

    1. Takie podejście obserwujemy rozmawiając z różnymi przedsiębiorcami w Polsce. Często nie chcą sami organizować różnych inicjatyw crowdfundingowych, ale bardzo podoba im się wizja uczestnictwa jako patron, mecenas. Czują, że dobrze jest być blisko kreatywnych pomysłów i ciekawych ludzi, i nawet są skłonni zaryzykować wizerunek w przypadku, gdy zbiórka się nie uda. Ta świadomość jest niska, ale odzew nadzwyczaj pozytywny.

      Oczywiście, jeszcze tego nie widać w rzeczywistości, bo nie ma dużych projektów w Polsce, ale to kwestia czasu!

  2. Przecież to nie nowy film Polańskiego, ale film o nim. Raczej spora różnica w wydźwięku.

Leave a Reply