Presumenci w Polsce [infografika]

share on:

Trendwatching.com i PBS opublikowały raport o presumentach, analizując także kim te osoby są.

[box]

Kim jest presument wg autorów raportu?

W dzisiejszym otoczeniu GOSPODARKI OCZEKIWAŃ (EXPECTATION ECONOMY), konsumenci pragną tego co najlepsze, chcą to dostać zaraz i wyprzedzić innych, ale zarazem chcą nawiązywać prawdziwe relacje z innymi osobami. Konsumenci wręcz domagają się tego wszystkiego. Dzięki platformom, które umożliwiają poszukiwanie finansowania poprzez „crowdsourcing” (finansowanie społecznościowe) oraz dzięki nowym technologiom produkcji, które nareszcie przenikają do głównego nurtu, a także dzięki ogólnej fascynacji przedsiębiorczością, konsumenci coraz częściej stają się PRESUMENTAMI; zdolnymi zaspokoić swoje pragnienia poprzez zaangażowanie w produkty i usługi jeszcze zanim ukażą się one na rynku.

Nieważne czy chodzi o stworzenie idealnego produktu, czy o pasję wspierania jakiegoś projektu, PRESUMENCI uwielbiają angażować się w produkty i usługi, udzielać im poparcia, również finansowego, i promować je zanim staną się ogólnie dostępne.

[/box]

Wyniki badań wskazały, że presumenci w Polsce przeważnie są wykształceni, korzystają z Internetu i są w wieku 25-39 lat.

Pełna treść raportu w języku polskim jest dostępna na stronie PBS.

Źródło infografiki: PBS

share on:
Karol Król

Karol Król

Od 2010 prowadzę crowdfunding.pl i angażuję się w zrównoważony rozwój sektora finansowania społecznościowego w Polsce i w Europie. Zapraszam do dyskusji!

Dodaj komentarz