Już od 12. maja kickstarter.com będzie akceptował projekty w Niemczech. To kolejny kraj na stosunkowo krótkiej liście, choć w Europie możliwość korzystania z portalu była dostępna w Wielkiej Brytanii, Danii, Szwecji, Norwegii, Irlandii oraz Holandii.
Projekty może złożyć każdy stały rezydent i obywatel Niemiec, który ukończył 18 lat, a także organizacje zarejestrowane w Niemczech i posiadające odpowiednie numery identyfikacyjne, konto bankowe oraz adres e-mail. Wpłaty będzie można pozyskiwać w euro.
Dla Polaków informacja może być przydatna, ponieważ obywatele Polski relatywnie łatwo mogą zarejestrować podmiot w Niemczech lub nawiązać współpracę z lokalnymi firmami. Częstym wyborem polskich projektodawców i tak jest uruchamianie projektów w USA z uwagi na kierowanie na ten rynek działań marketingowych i sprzedażowych.
Nie uważam, że wejście kickstartera do Niemiec jest realnym zagrożeniem dla polskich portali finansowania społecznościowego. W zdecydowanej większości przypadków projekty mają charakter lokalny, a sam fakt korzystania z dużej, zagranicznej platformy nie oznacza zwiększenia szans pozyskania środków. Jest to kwestia odpowiedniego przygotowania i przeprowadzenia kampanii.
Projekty można zgłaszać już teraz na specjalnej stronie https://www.kickstarter.com/deutschland