JAK ZEBRAĆ PIENIĄDZE NA TWÓJ PROJEKT?

share on:

Wydanie płyty, książki, gry planszowej, rozwój biznesu lub pozyskanie środków na cel społeczny i charytatywny. Na crowdfunding.pl dowiesz się w jaki sposób pozyskać fundusze na realizację Twojego projektu, możesz zainspirować się historiami innych twórców lub rozszerzyć swoje umiejętności i pomagać innym!

pomysl CGS 43

Alternatywne finanse to zbiór źródeł finansowania projektów biznesowych, społecznych, kulturalnych i charytatywnych. W praktyce każdy może dodać swój projekt na specjalnych portalach internetowych i zachęcić internautów do wpłacania pieniędzy. Poza funduszami dobrze prowadzona kampania pomoże dodatkowo zgromadzić społeczność wokół przedsięwzięcia i może przełożyć się na korzyści wizerunkowe i marketingowe. Przed przygotowaniem kampanii musisz wybrać odpowiedni dla Ciebie mechanizm!

CROWDFUNDING

Finansowanie społecznościowe umożliwia pozyskanie środków od wielu osób wpłacających średnio 70-140 zł. W zamian za wsparcie jesteś zobowiązany dostarczyć bonusy związane z projektem. Przykładowo mogą to być egzemplarze książki, czy bilety na wydarzenie. Częstą praktyką jest proponowanie unikalnych świadczeń, jak udział w nagraniu, czy wpisanie nazwiska w napisach końcowych filmu.

FUNDRAISING

Dzięki wygodnym narzędziom dostępnym w Polsce możesz zebrać środki na cel społeczny lub charytatywny. Najczęściej taką możliwość wykorzystują stowarzyszenia i fundacje (NGO), ale nie jest to obowiązkowe. Darowizny są świadczeniem jednostronny, więc dobroczyńcy oczekują jedynie, że ich wsparcie będzie dobrze spożytkowane, choć warto im podziękować w kreatywny sposób!

CROWDINVESTING

Inwestycyjne modele finansowania społecznościowego pozwalają pozyskać dużo większy kapitał w krótkim czasie – od kilkuset tysięcy do kilku milionów złotych. Musisz jednak pamiętać, że społecznościowi inwestorzy poza emocjonalnym zaangażowaniem w Twój biznes, zostaną akcjonariuszami, udziałowcami lub pożyczkodawcami. A to wymaga dobrego przygotowania i profesjonalnego podejścia z Twojej strony. Kampania crowdinvestingowa jest odpowiednia jedynie dla przedsięwzięć biznesowych.

Przykładowe projekty:

Crowdfunding:

nagranie płyty CD
organizacja koncertu
produkcja filmu
wydanie książki

Fundraising:

zakup wózka inwalidzkiego
zakup lekarstw
organizacja obozu dla dzieci
wyjazd na zawody sportowe
kampania społeczna

Crowdinvesting:

sprzedaż akcji w spółce akcyjnej
finansowanie zakupu nieruchomości
wprowadzenie nowego produktu na rynek
rozwój firmy

Jeżeli potrzebujesz rady lub kompleksowej obsługi Twojego projektu – skontaktuj się z nami lub wypełnij formularz zgłoszenia projektu!

share on:
Karol Król

Karol Król

Od 2010 prowadzę crowdfunding.pl i angażuję się w zrównoważony rozwój sektora finansowania społecznościowego w Polsce i w Europie. Zapraszam do dyskusji!

1 Comment

  1. Pingback: denk effect

Dodaj komentarz