Jak założyć szybką i bezpieczną zbiórkę pieniędzy?

share on:

„Rebel Campus to oddolna inicjatywa, której celem jest stworzenie nie tylko przestrzeni biurowej na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, ale przede wszystkim zbudowanie społeczności osób przedsiębiorczych” – piszą twórcy i zbierają 50.000 złotych. Jak w łatwy sposób rozpocząć zbiórkę na cel społeczny, charytatywny lub zamkniętą zrzutkę prywatną?

Rebel Campus to ważny, lokalny projekt, który ma wielu ambasadorów i zyskuje dużą popularność w społeczności startupowej i akademickiej. Jednocześnie wykorzystam go, jako inspirację, by pokazać jak łatwo można rozpocząć kampanię na zrzutka.pl

Podstawowe parametry kampanii i logowanie

Dodaj tytuł, wpisz minimalną kwotę zbiórki pieniędzy i załóż konto, bądź zaloguj się do swojego konta. Możesz to zrobić nawet ze strony głównej zrzutka.pl.

Wygodny edytor opisu zbiórki pieniędzy

To od twórcy zależy w jaki sposób zaprezentuje swoją zbiórkę, przykłady opisywałem w tekście o zbiórkach dla klubów sportowych. Warto pamiętać o multimediach, dobrych zasadach komunikacji oraz uwiarygodnieniu twórców. W niektórych przypadkach może być potrzebne przesłanie dodatkowych informacji weryfikacyjnych.

Dodając treści można skorzystać z gotowych schematów prezentacji, organizator musi także określić parametry techniczne zbiórki, takie jak dostępność, komentarze, czas trwania, minimalne wpłaty, czy świadczenia za wsparcie.. Co ważne, tuż po zakończeniu procesu weryfikacji zbiórka jest dostępna online.

Promocja zrzutki

Każdy autor zrzutki musi zadbać o to, by jak najwięcej osób dowiedziało się o niej. Udostępnienia w mediach społecznościowych, dedykowany link, zaproszenie ambasadorów oraz informacje dla mediów to podstawowe działania. Zrzutka daje także możliwość zamówienia dodatkowych usług promocji w ramach portalu. Nie jest to obowiązkowe, ale popularność platformy jest chętnie wykorzystywana przez wielu organizatorów.

Zbiórki prywatne

Jedną z nietypowych w Polsce usług, które oferuje zrzutka.pl są zbiórki prywatne, tzn. niewidoczne dla wszystkich. Warto je wykorzystać do rozliczeń między znajomymi, np. przy okazji wspólnych wyjazdów, prezentów o większej wartości, czy innych rozliczeń na odległość. Szybkie płatności elektroniczne i brak prowizji pobieranej sprawiają, że jest to chętnie wybierana usługa portalu.

Więcej o fundraisingu

share on:
Karol Król

Karol Król

Od 2010 prowadzę crowdfunding.pl i angażuję się w zrównoważony rozwój sektora finansowania społecznościowego w Polsce i w Europie. Zapraszam do dyskusji!

Dodaj komentarz