Finansowanie inicjatyw społecznych – marsze, spotkania, małe wydarzenia

share on:

Inicjatywy społeczne to szczególnie trudna kategoria z punktu widzenia pozyskiwania funduszy. W szczególności dotyczy to zgromadzeń publicznych i małych wydarzeń. Spore koszty, bardzo ograniczone instytucjonalne źródła finansowania i, dość często, problematyczna kwestia komunikacji próśb o wpłaty. Jak aktywiści, organizacje pozarządowe i zespoły mogą sobie z tym radzić?

  1. Zbuduj społeczność
  2. Załóż profil zrzutki i dokonaj weryfikacji
  3. Ustal cele finansowe
  4. Opisz uczciwie cel przeznaczenia środków
  5. Promuj zbiórkę podczas spotkań oraz w kanałach komunikacji elektronicznej
  6. Zwiększ transparentność dokumentując i publikując wydatki

Społeczne zrywy często wiążą się z silnymi emocjami, nierzadko celowo podsycanymi przez organizatorów i media. Nie każdy będzie chciał dorzucić się do projektu, mogą też pojawić się krytycy inicjatywy. Technicznie prowadzenie zbiórki pieniędzy wymaga niemal tych samych działań – przygotowania odpowiedniej infrastruktury, dobrania adekwatnej komunikacji i dotarcia do potencjalnych darczyńców. Zbierać środki można na małe jak i bardzo kosztochłonne przedsięwzięcia; małe inicjatywy lokalne oraz ogólnopolskie marsze. Ważne, by organizatorzy kierowali się zasadami wiarygodności, uczciwości, legalności i transparentności.

 

 

share on:
Karol Król

Karol Król

Od 2010 prowadzę crowdfunding.pl i angażuję się w zrównoważony rozwój sektora finansowania społecznościowego w Polsce i w Europie. Zapraszam do dyskusji!

Dodaj komentarz