CrowdWay zmienia właściciela i zapowiada nową ofertę

share on:

Crowdinvesting w Polsce nabrał bardzo dynamicznego rozpędu. Przybywa platform, rośnie zainteresowanie inwestorów, a spółki rozumieją wartość społecznościowych kampanii finansowania. Branża jest w kulminacyjnym momencie i paradoksalnie to okres wakacyjny przyniesie wiele istotnych wiadomości. Crowdway.pl, polska platforma equity crowdfunding zmienia właściciela i z nowym zespołem szykuje się do podboju rynku kapitałowego.

W 2015 roku występowałem na pierwszej konferencji Smart City Wrocław, mówiąc o modelach biznesowych gospodarki społecznościowej, w tym crowdfundingu. Jednym z elementów wydarzenia była sesja krótkich prezentacji startupów, a jednym z nich był właśnie Crowdway. Na przestrzeni tych paru lat na platformie przeprowadzono 5 skutecznych kampanii na kwotę 4,7 miliona. Przyzwoity wynik w polskich warunkach i argument dla grupy inwestorów do przejęcia i rozwoju portalu.

Crowdway już został nieco odświeżony, a znając apetyty i skuteczność w pozyskiwaniu kapitału przez nowych właścicieli, spodziewam się ambitnego planu na najbliższe miesiące. Pierwsze kampanie będą dotyczyły rozwiniętych spółek z celami finansowymi na poziomie kilku milionów.

Ciekawym elementem strategii „nowego” Crowdway będzie oferowanie produktów inwestycyjnych o stałych stopach zwrotu, głównie w branży nieruchomości. Do tej pory inwestorzy społecznościowi w przeważającej ilości angażowali bardzo drobne kwoty, bardziej kierując się emocjami niż kalkulacją opłacalności inwestycji. Traktowanie crowdinvestingu jako cyfrowego kanału dystrybucji profesjonalnych ofert i produktów inwestycyjnych, jest bardzo ważne dla jego rozwoju. Wszyscy skorzystają, gdy skończy się okres sprzedaży drobnych pakiecików przy napompowanych wycenach.

Wspieramy projekty na różnych etapach rozwoju

Crowdway pomaga w pozyskaniu kapitału projekty i firmy o różnej skali, w tym seedy i early-stage, biznesy w fazie fast growing czy projekty pożyteczne dla społeczności, a wkrótce także inwestycje w projekty na rynku nieruchomości. Wspieramy spółki także w przeprowadzeniu oferty prywatnej, a kampania na Crowdway może pomóc Twojej firmie w pozyskaniu inwestora strategicznego lub Venture Capital.

Szybciej i bez kredytów

Dzięki kampanii na Crowdway możesz pozyskać środki na rozwój Twojego biznesu – bez obciążeń kredytowych i wysiłku wkładanego w kolejne spotkania z potencjalnymi inwestorami. [fragment opisu oferty crowdway.pl]

Crowdway ma szansę wprowadzić nową formę percepcji bezpośredniego inwestowania online, ale konkurencja na polskim rynku nabiera rumieńców. Wygrają profesjonalne zespoły z zapleczem merytorycznym i finansowym. Oby było ich jak najwięcej, bo mogą zrobić dla środowiska startupów i średnich spółek więcej, niż deklarowane zmiany ustawowe czy debatujący na konferencjach branżowych. A to będzie korzystne i dla inwestorów i rozwoju rynku kapitałowego wczesnych faz.

Kategoria: crowdinvesting

share on:
Karol Król

Karol Król

Od 2010 prowadzę crowdfunding.pl i angażuję się w zrównoważony rozwój sektora finansowania społecznościowego w Polsce i w Europie. Zapraszam do dyskusji!

Dodaj komentarz