Polski startup fintech dystansuje konkurencję. Na zrzutka.pl 300 projektów dziennie

share on:

Fintech to określenie na branżę innowacyjnych rozwiązań technologicznych w branży finansowej. Kilka polskich firm udowodniło, że może śmiało konkurować na rynkach globalnych. W branży alternatywnych finansów mamy jednak lokalnego lidera, który dyktuje standardy i dynamicznie się rozwija.

Zrzutka.pl to platforma do prowadzenia publicznych i prywatnych zbiórek pieniędzy online. Jest dostępna dla każdego, za darmo i nie wprowadza ograniczeń dotyczących celu zbierania środków innych niż prawne. Suma zebranych wpłat zbliża się do 50 milionów złotych, co w polskich realiach jest świetnym wynikiem.

Jak podaje Rzeczpospolita „w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2018 roku Polacy wpłacili na zbiórki za pośrednictwem Zrzutka.pl 15,7 mln zł. Średnia wartość wpłaty na pojedynczą akcję wynosiła 65 zł. Z kolei liczba zrzutek zwiększyła się o 369 proc., z 16,8 tys. do ponad 62 tys. Dziennie na platformie zakładanych jest około 300 zbiórek.”

W mojej opinii przyczyna tak spektakularnego rozwoju zrzutka.pl to dbałość o prostotę korzystania przez użytkownika. Bez ukrytych opłat, w parę minut, według własnego pomysłu można skonfigurować profil zbiórki i działać. Co więcej sam przetestowałem, jak łatwo zrobić to za pośrednictwem aplikacji mobilnej. To bardzo ważne, gdyż często przyczyna założenia zrzutki pojawia się pod wpływem impulsu – wypadku, informacji o chorobie, zbliżających się urodzinach, czy pomysłu na biznes.

Natomiast doprowadzenie do tej prostoty, szybkości działania i wygody użytkownika to tysiące godzin poświęconych na design i programowanie. To ogromna praca „na zapleczu”, której efekty na pierwszy rzut oka niekoniecznie są spektakularne, ale sprawiają że zrzutka jest najczęściej wybieraną platformą do zbiórek online w Polsce. W kontekście rosnącej liczby platform crowdfundingowych  jest to szczególnie istotne i wymusza wyższe standardy na rynku.

Wartą docenienia postawą założycieli jest to, że nie poprzestają na osiągnięciu pozycji lidera, ale stale wprowadzają ułatwienia i ciekawe narzędzia, choć mogliby odcinać kupony. Naturalnym kolejnym krokiem rozwoju platformy będzie ekspansja zagraniczna. I niewykluczone, że polska firma stanie się liderem na trudnym rynku internetowych zbiórek.

Rozpocznij swoją zbiórkę na zrzutka.pl!

share on:
Karol Król

Karol Król

Od 2010 prowadzę crowdfunding.pl i angażuję się w zrównoważony rozwój sektora finansowania społecznościowego w Polsce i w Europie. Zapraszam do dyskusji!

Dodaj komentarz