Sprawdź na smartfonie, czy mleko w Twoim domu jest jeszcze dobre

share on:

Zastanawialiście się kiedyś będąc w sklepie, czy musicie kupić mleko? Sprawdzaliście organoleptycznie, czy nadaje się jeszcze do spożycia? Nie ma obaw, powstał produkt, który rozwiewa te wątpliwości. W dodatku po części jest zasługą społecznościowej współpracy.

Quirky to portal społecznościowy dla osób, które chcą uczestniczyć w planowaniu i rozwoju produktów. Autor, raz wynalazca, a czasem designer publikuje swoją ideę i zachęca użytkowników portalu do współtworzenia. Wymyślana jest nazwa, wygląd, czy funkcjonalności produktu, a najbardziej zaangażowani użytkownicy mogą uzyskać prawa do późniejszych przychodów ze sprzedaży produktu.

Społecznościowe rozwijanie produktów to genialny sposób na to, żeby zaoferować na rynku dokładnie to, czego chcą klienci. Quirky wspiera twórców zarówno w procesie produkcyjnym, jak i udostępnia swój sklep i sieci partnerskie jako kanały zbytu.

Wśród produktów już zrealizowanych jest wiele takich, które naprawdę mają zastosowanie w życiu codziennym, a w dodatku charakteryzują się pięknym designem i funkcjonalnością. Kupić je można w relatywnie niskiej cenie. Co ciekawe, produkty często promowane są hasłem: “Genialny/piękny/funkcjonalny….! Wymyślony przez … i 350 innych osób.”

Niedawno zakończyła się wspólna akcja Quirky i GE “Smarter with software”, w ramach której wyłoniono zwycięski produkt, który poprawia codzienne życie, dzięki wykorzystaniu oprogramowania.

Pierwsze miejsce zajął the Milkmaid, specjalny pojemnik, który dzięki zainstalowanym sensorom badającym pH mleka, określa czy nadaje się ono do spożycia. Jeżeli nie, Milkmaid informuje o tym diodą LED, a co więcej, dzięki wbudowanemu modułowi radiowemu wysyła właścicielowi SMSa z przypomnieniem o konieczności zakupu maila.

Oczywiście nie każdy potrzebuje urządzenia tego typu, ale wiele produktów współtworzonych na Quirky przyda się w większości domów. Z kolei produkty, które przez społeczność zostaną odrzucone pozwalają ich twórcą ograniczyć koszty produkcji i wejścia na rynek, na którym nie ma popytu. Quirky jest znakomitym przykładem zastosowania crowdsourcingu i crowdfundingu w formie przedsprzedaży, jako mechanizmu wsparcia małych przedsiębiorców, wynalazców i kreatywnych twórców.

A oto the Milkmaid: