#CFNEWS – INFORMACJE ZE ŚWIATA CROWDFUNDINGU

share on:

#CFnews to idea, którą wymyśliliśmy, aby ułatwić Wam dostęp do informacji branżowych. Cotygodniowa prasówka w prosty sposób pozwoli śledzić trendy i być na bieżąco. Czytając #CFnews, dowiesz się o nowościach w branży crowdfundingu, crowdinvestingu, fundraisingu, start-upów i ogólnie pojętego new businessu z Polski i świata.

Zaczynamy więc przegląd informacji z ostatniego tygodnia!

  1. 50 tysięcy euro w osiem godzin na Kickstarterze

Osiągnięcie celu finansowego w osiem godzin to nie lada wyczyn. Udało się to niemieckiemu start-upowi na platformie Kickstarter. „Chris” to bezdotykowy, obdarzony sztuczną inteligencją i obsługiwany głosem wirtualny asystent kierowcy.

Dzięki temu urządzeniu osoby prowadzące samochód zyskają wiele możliwości. Będą mogły między innymi odsłuchiwać wiadomości z komunikatorów, wykonywać połączenia, a także sterować nawigacją i muzyką za pomocą własnego głosu. Planowo Chris ma wejść na rynek w styczniu 2018 roku. Pierwsze urządzenia trafią oczywiście w ręce wspierających zbiórkę na Kickstarterze.

Czytaj więcej: http://mamstartup.pl/crowdfunding/10995/w-osiem-godzin-zebrali-ponad-50-tys-euro-stworza-wirtualnego-asystenta-kierowcy

 

  1. Czy crowdfunding udziałowy czeka rewolucja?

„W tym roku więcej spółek dostanie wsparcie od internautów, niż zadebiutuje na NewConnect. Ma być jeszcze lepiej, m.in. dzięki zmianom w przepisach.” – czytamy na łamach Pulsu Biznesu.

Rynek crowdfundingu udziałowego w Polsce dopiero się tworzy. 10 mln zł to wynik, który w skali roku ma zostać osiągnięty dzięki finansowaniu pozyskanemu publicznie. Jednak jeśli liderzy rynku zrealizują swoje zapowiedzi, nawet ta bariera zostanie  przekroczona. „Eksperci doradzający rządowi są zgodni, że polskie przepisy trzeba szerzej otworzyć na crowdfunding udziałowy i znieść ograniczenia jego rozwoju w Polsce.” – mówi Arkadiusz Granicki.

Czytaj więcej: https://www.pb.pl/crowdfunding-udzialowy-czeka-rewolucja-858015

 

  1. 120 tysięcy pomysłów dzięki Kickstarterowi

Kickstarter, największy portal crowfundingowy na świecie świętuje kolejną okrągłą liczbę. Od momentu powstania serwisu zrealizowano już 120 tysięcy projektów. 

Kickstarter zazwyczaj utożsamiany jest z nowymi technologiami, start-upami oraz gadżetami. Jednak wbrew przekonaniom nie jest to najliczniejsza kategoria kampanii. Muzyka i film są tymi działami, które wiodą prym, jeśli chodzi o największą liczbę pomyślnie zakończonych zbiórek.

Czytaj więcej: https://mambiznes.pl/finansowanie/crowdfunding/wiadomosci-crowdfunding/juz-ponad-120-000-pomyslow-odnioslo-sukces-kickstarterze-74147

 

  1. Od czego rozpocząć kampanię crowdfundingową?

Zanim przeprowadzisz kampanię crowdfundingową, musisz najpierw przygotować niezbędne materiały, dzięki którym zaprezentujesz swój pomysł wirtualnej społeczności.

Decyzja wspierających o finansowaniu Twojego projektu zależy właśnie od przedstawionych przez Ciebie treści. Większość platform korzysta z podobnego schematu prezentacji projektów. Dlatego, niezależnie od wyboru platformy, konieczne do przygotowania materiały będą zbliżone. Dowiedz się czego potrzebujesz, aby móc wystartować ze swoją kampanią!

Czytaj więcej: http://crowdfunding.pl/2017/04/03/jakich-materialow-potrzebujesz-do-rozpoczecia-kampanii-crowdfundingowej/

 

  1. Posłuchaj Królowej Śniegu!

Możesz zostać mecenasem polskiej kultury. Teatr Wielki w Poznaniu stworzył kampanię crowdfundingową, której celem jest wydanie płyty z muzyką ze spektaklu teatralnego „Królowa Śniegu”.

Muzyka z „Królowej Śniegu”, zawarta na ponad 1000 stronach partytury i pojedynczych partii, napisana została na orkiestrę symfoniczną, dwa chóry i siedem partii solistycznych. W tworzeniu płyty weźmie udział 75 muzyków. Wydanie nagrania umożliwi wyjazdy ze spektaklem nie tylko do innych miast w kraju, ale także za granicę.

 

Czytaj więcej:  https://wspieram.to/krolowa-sniegu

Znasz ciekawe newsy którymi chcesz się podzielić? Zostaw komentarz lub pisz do nas!

share on:

Dodaj komentarz