Jakich materiałów potrzebujesz do rozpoczęcia kampanii crowdfundingowej?

share on:

Zanim przeprowadzisz kampanię crowdfundingową, musisz najpierw przygotować niezbędne materiały, dzięki którym zaprezentujesz swój pomysł wirtualnej społeczności. Decyzja wspierających o finansowaniu Twojego projektu zależy właśnie od przedstawionych przez Ciebie treści. Warto więc poświęcić ich przygotowaniu szczególną uwagę.

Większość platform korzysta z podobnego schematu prezentacji projektów. Dlatego, niezależnie od wyboru platformy, konieczne do przygotowania materiały będą zbliżone.  A więc, skoro to już ustaliliśmy, możemy zabrać się do dzieła!

  1. Opis projektu

Jest to niezbędny element, od którego musisz zacząć, jeśli chcesz stworzyć skuteczną kampanię. Wspierający, który odwiedza profil Twojego projektu, zwykle jest już zainteresowany zapoznaniem się z nim. Dlatego Twoją rolą jest przedstawienie pomysłu w taki sposób, by był on zrozumiały, atrakcyjny i w rezultacie wart wsparcia.

Stałe elementy:

1) Tytuł   – ważnym jest, by wybrany przez Ciebie tytuł nie tylko budził zainteresowanie, lecz również  nawiązywał do treści projektu. Pamiętaj, aby nie był zbyt długi, ponieważ na większości portali obowiązuje limit znaków, które można użyć w tytule.

2) Cel finansowy – więcej na ten temat ustalenia celu finansowego znajdziesz w naszym artykule: http://crowdfunding.pl/2017/03/17/kampania-crowdfundingowa-jak-skutecznie-ustalic-cel-finansowy/ 

3) Informacje o projekcie – w tym elemencie przedstaw cel, jaki chcesz osiągnąć, oraz motywację, która Tobą kieruje przy realizacji opisywanego projektu. W przystępny dla odbiorców sposób, unikając słownictwa specjalistycznego, opisz plan działania. Warto też przedstawić w tym miejscu siebie lub zespół, który jest odpowiedzialny za projekt. Do opisu można dodać również grafiki lub zdjęcia, co urozmaici i ułatwi odbiór Twoich treści.

4) Nagrody –  za wsparcie finansowe każdorazowo oferujemy korzyść dla wspierającego. Są one kluczem do sukcesu. Nagrody powinny posiadać dwie cechy – być zrozumiałe oraz atrakcyjne dla potencjalnego nabywcy.

 

  1. Prezentacja wizualna

W górnej części profilu projektu zazwyczaj znajduje się miejsce na graficzne przedstawienie Twojego pomysłu. Można użyć zdjęcia, grafiki lub filmu promocyjnego. Statystyki pokazują, że projektodawcy, którzy prezentują projekt w prostym filmiku, częściej osiągają założony cel finansowy. Nagrywając wideo dedykowane specjalnie pod Twoją kampanię crowdfundingową, pokazujesz wspierającym swoje zaangażowanie. Ważne, aby filmik nie był zbyt długi i przedstawiał w czytelny sposób cel projektu.

 

  1. Media społecznościowe

Wspomaganie kampanii  dedykowanymi kontami w mediach społecznościowych nie jest obowiązkowe, aby rozpocząć kampanię na wybranym przez Ciebie portalu. Jednak warto rozważyć ich założenie, ponieważ ułatwią nam dotarcie do grupy docelowej zainteresowanej naszym pomysłem. W zależności od rodzaju projektu dobieramy odpowiednie media takie jak Facebook, Instagram, LinkedIn, czy inne portale zrzeszające społeczności.

  1. Landing page

Kolejnym nieobowiązkowym elementem jest landing page. Biorąc pod uwagę budżet marketingowy i specyfikę projektu, można stworzyć stronę poświęconą projektowi. Przekierowywałaby ona potencjalnych wspierających do platformy, na której umieszczona została kampania.

 

Sposób w jaki przedstawimy na wybranym portalu nasz pomysł zaważyć może na powodzeniu lub niepowodzeniu naszej kampanii. Ważną wartością, którą powinny charakteryzować się materiały, jest autentyczność. Wspierający mają mało czasu, aby nam zaufać, dlatego od początku powinniśmy się o nich starać.

Rada od Nas – tworząc materiały do Twojej kampanii, postaw się w roli potencjalnego wspierającego. Pomoże Ci to przygotować materiały, które trafią w gusta właściwych odbiorców.

Jeśli masz problemu ze skompletowaniem materiałów, bądź inne wątpliwości przy tworzeniu kampanii crowdfundingowej skorzystaj z naszej pomocy wypełniając formularz kontaktowy.

share on:

2 komentarze

  1. Wielkie dzięki za garść praktycznych porad! Krótko i konkretnie – tego mi trzeba było. Właśnie utknąłem nad tworzeniem swojej kampanii.. teraz powinienem ruszyć

Dodaj komentarz