W ostatnich dniach o crowdfundingu, a zwłaszcza kickstarterze było głośno wszędzie. Wiele mediów elektronicznych, blogów technologicznych i portali tematycznych opisywało niesamowitą szybkość z jaką finansowanie na kickstarterze zbierał Tim Schaffer, współtwórca kilku znanych gier.
Cel finansowy w wysokości $400 000 (1,3 mln złotych) został osiągnięty w przeciągu 8 godzin! Z uwagi na to, że o samej grze i tym, dlaczego społeczność wspiera jej pomysłodawców napisało wiele źródeł branżowych, skupię się na tym, co w tym projekcie ciekawsze.
W kontekście ostatnich wydarzeń związanych z ACTA, pojawia się kwestia praw autorskich, ograniczania dostępu do treści itp. Ten wątek lepiej ode mnie komentują Grzegorz Marczak na antyweb.pl i Piotr Waglowski na vagla.pl (polecam też dyskusje w komentarzach do obu wpisów).
Zbiórka Double Fine Adventure na kickstarterze jest istotna o tyle, że oznacza kilka zmian statystycznych. Po pierwsze pobity został rekord kickstartera, po drugie pobity został światowy rekord zbiórki crowdfundingowej, który wyliczyłem trochę przed jego pobiciem.
Poprzedni rekord w wysokości miliona GBP pobity został na crowdcube, kickstarter już parę miesięcy później odebrał jednak ten zaszczyt, a do końca zbiórki finansowania został jeszcze niemal miesiąc.
O ile w przypadku drugiego most funded projektu na kickstarterze – LunaTikTok nadmiar wspierających był problemem dla pomysłodawcy, o tyle w przypadku kopii gry sprzedanej w przedsprzedaży nie ma to właściwie żadnego znaczenia. Polecam fajny zapis świętowania sukcesu projektu przez zespół kickstartera na ich blogu.
2 komentarze