Crowdfunding – konfrontacja marzeń z rzeczywistością, wywiad z Ewą Sroką

share on:

Promocja zdrowego stylu życia poprzez crowdfunding? Bardzo dobry pomysł! Ewa Sroka uczy, pokazuje i inspiruje mówiąc o tym jak samodzielnie przygotować naturalne kosmetyki. Chciałaby zorganizować wykład, warsztaty i nakręcić film, ale do tego potrzebuje wsparcia społeczności. Poznajcie Ewę, autorkę jednego z najciekawszych projektów finansowania społecznościowego w Polsce!

Karol Król: Masz zdaje się najlepszy filmik promocyjny z wszystkich projektów na polskich portalach finansowania społecznościowego w Polsce, gratuluję. Dobrze przygotowany projekt to fundament  dla dalszych działań. Opowiedz, czym się zajmujesz na co dzień.

Ewa Sroka: Dziękuję! Stworzenie tego filmiku, to było dla mnie duże wyzwanie. Wiedziałam, że jest ważny, ale nie mając żadnego doświadczenia w tym zakresie, obawiałam się efektów mojej pracy… Z pomocą przyszedł mi brat, który jest fotografem (sroka.art.pl). Materiał nagrywaliśmy 2 dni, a montaż trwał 2 długie wieczory. Przez cały weekend mieliśmy mnóstwo zabawy i okazało się, że zabawa w filmowanie sprawia nam więcej frajdy niż się spodziewaliśmy. Staraliśmy się wykorzystać maksymalnie to, co mamy i uruchomić swoją kreatywność. Udało nam się nakręcić filmik właściwie bez kosztów.

Na co dzień zajmuję się prowadzeniem wykładów, prezentacji i warsztatów na temat ekologicznej pielęgnacji ciała. Uczę jak zrobić sobie samodzielnie ekologiczne kosmetyki. Prowadzę firmę i stronę internetową oraz propaguję naturalną pielęgnację, gdzie tylko się da – w mediach i w Internecie.

KK: Co jest celem projektu „EKOpielęgnacja ciała”?

ES: Celem jest stworzenie edukacyjnego filmu o ekologicznej pielęgnacji ciała, w którym znajda się odpowiedzi na pytania jak wybierać kosmetyki w sklepie, jak czytać etykiety, jakie szkodliwe substancje zawierają kosmetyki oraz jak zrobić najprostsze kosmetyki z tego co mamy w kuchni. W ramach projektu odbędzie się wykład oraz warsztat praktyczny. Zależy mi, aby te wydarzenia stały się okazją do spotkania się w grupie pasjonatów naturalnej pielęgnacji ciała.

KK: Czy mężczyźni na sali będą też się dobrze bawili?

E: Jasne! Mężczyźni też mają ciała i dobrze, jeśli o nie dbają! Wprawdzie panowie stanowią zdecydowaną mniejszość na moich warsztatach, około 5%, ale wychodzą zadowoleni. Robienie swoich kosmetyków to element filozofii Do-It-Yourself, a mężczyźni lubią być niezależni. Czy to nie wygodne, że możesz zrobić sobie swoja pastę do zębów? Oczywiście całkowicie bezpieczną dla zdrowia, naturalną i smaczną.

KK: Pamiętam, że jak się poznaliśmy to rozmawialiśmy o projekcie sfinansowania sztuki teatralnej. Dlaczego sama zdecydowałaś się na crowdfunding?

ES: Gdy dowiedziałam się o crowdfundingu, to poczułam, że to jest to. Chwyciło mnie za serce. Uważam, że to jest przyszłość biznesu. Wszyscy jesteśmy twórcami, a nie producentami i konsumentami. Możemy działać razem, aby realizować przedsięwzięcia i tworzyć produkty, które uważamy za potrzebne. Zdecydowałam się na crowdfunding, żeby zrealizować swój pomysł  na film, a także po to, aby „oddać się w ręce społeczności” – poddać się krytyce, sprawdzić, czy ludzie potrzebują tego, co chcę zaoferować.

KK: Zadaję to pytanie każdemu i porównuje je do swoich emocji – jakie to uczucie być projektodawcą?

ES: To świetne uczucie! To co robię, to moja pasja, a mój projekt to kolejny krok w realizacji szerszej wizji. Słyszę od ludzi, że to jest potrzebne, że robię dobrą robotę. To dodaje skrzydeł i energii do działania. Jednocześnie jest to pewna konfrontacja marzeń z rzeczywistością. Czasem bolesna.

KK: Musisz się pokazać, odpowiadać na pytania, promować projekt, podoba Ci się ta rola?

E: No właśnie. To wymagające, ale podoba mi się. Lubię rozmawiać z ludźmi i nie ma chyba dla mnie nic przyjemniejszego niż poczucie, że kogoś zainspirowałam. Na przykład do zmiany spojrzenia na dbanie o swoje ciało, jak również do spojrzenia na wpływ naszych wyborów na stan Ziemi. Wyzwaniem jest dla mnie szukanie sponsorów, bo nie czuję się sprzedawcą. Myślę, że decydując się na crowdfunding, trzeba się zmierzyć z różnymi swoimi poglądami, może nawet blokadami, które ma się w głowie. Trzeba się też odsłonić i pokazać się takim, jakim się jest. Nie da się udawać dużej firmy, gdy jest się tylko jedną osobą z marzeniami. Ale czy taka otwartość i szczerość nie jest piękna?

KK: Zachęć czytelników crowdfunding.pl do wsparcia Twojego projektu!

ES: Finał projektu już ten w piątek, 21.12.2012, więc to jest ostatnia chwila na działanie. Wesprzyjcie mój projekt i pomóżcie stworzyć mi edukacyjny film o EKOpielęgnacji ciała, którego 30-minutowa wersja będzie rozpowszechniana za darmo. Szczególnie zachęcam do kupienia biletu na wykład 12 stycznia lub na warsztat 13 stycznia. To może być świetny prezent świąteczny. Na wykładzie dowiecie się, co zawierają kosmetyki których używacie i będziecie mogli wybierać odtąd tylko te bezpieczne dla zdrowia i ekologiczne. Na warsztacie, zrobicie swój własny ekologiczny krem do twarzy i poznacie wiele przepisów na domowe kosmetyki. Zapraszam też firmy i instytucje, które mogą wesprzeć mój projekt dostając w zamian reklamę w filmie i na wydarzeniach i/lub warsztat dla 20 osób. Zobaczcie koniecznie mój 3-minutowy filmik i weźcie udział w projekcie!


 

 

share on:
Karol Król

Karol Król

Od 2010 prowadzę crowdfunding.pl i angażuję się w zrównoważony rozwój sektora finansowania społecznościowego w Polsce i w Europie. Zapraszam do dyskusji!

1 Comment

Leave a Reply