5 pytań, zanim zdecydujesz się na Crowdfunding

share on:

Masz pomysł i zastanawiasz się nad zebraniem funduszy za pomocą crowdfundingu? Super! Zanim jednak zdecydujesz się na kampanię, sprawdź czy to właściwy sposób zbierania kapitału na realizację Twojego projektu. Wygenerowaliśmy pięć pytań. Swoje odpowiedzi porównaj z naszymi podpowiedziami zamieszczonymi poniżej. Upewnij się, czy finansowanie społecznościowe jest w Twoim przypadku właściwą decyzją. 

Poniższy tekst jest pierwszym z cyklu – Kampania Crowfundingowa. W kilku odcinkach opowiemy jak od A do Z zmierzyć się ze zbieraniem funduszy za pomocą kampanii crowdfundingowej. Czytaj i bądź na bieżąco. 

  1. Czy Twój pomysł jest unikalny?

Jednym z wyznaczników sukcesu jest pomysł stanowiący nowość na rynku. Crowdfunding daje szansę na realizację projektów, które dzięki swojej niepowtarzalności zyskują wspierających. Nie oznaczy to jednak, że jeśli istnieje już podobny koncept, Twój nie ma szans na realizację. W takim przypadku powodzenie umożliwią unikalne cechy Twojego pomysłu, które wyróżniają go od konkurencji.

  1. Co jest efektem końcowym pomysłu?

Kluczowym elementem w drodze do sukcesu jest doprecyzowanie jak będzie wyglądał Twój pomysł w ostatecznej formie. Niezbędne jest dokładne określenie co, w jaki sposób i po jakim czasie od zakończenia kampanii trafi do wspierających.

  1. Kto jest odbiorcą pomysłu?

Ważne, aby zdawać sobie sprawę, kim są ludzie, do których kierujesz pomysł. Taka świadomość pomoże w zaprojektowaniu kampanii, która dotrze do grupy zainteresowanych wsparciem Twojego projektu.

  1. Ile funduszy potrzebuję?

Zanim zdecydujesz się na utworzenie kampanii crowdfundingowej, konieczne jest oszacowanie budżetu niezbędnego do zrealizowania pomysłu. Pamiętaj, żeby uwzględnić wszystkie koszty niezbędne do realizacji projektu zgodnie z obietnicą złożoną wspierającym!

  1. Czy posiadam odpowiednie wsparcie?

 Tworzenie kampanii crowdfundingowej wiąże się z wieloma wyzwaniami. Niezwykle przydatna jest wiedza techniczna w zakresie tworzenia kampanii, sposoby promocji pomagające trafić do grupy docelowej oraz doświadczenie w realizacji podobnych projektów. Jednak bez obaw, zawsze możesz czerpać wiedzę i pomysły od osób, które już przebyły podobną drogę.

W następnych częściach przedstawimy między innymi:

  • techniczne aspekty przeprowadzenia kampanii,
  • skuteczne docieranie do wpierających,
  • działania po zakończonej kampanii.

 

Aby być na bieżąco obserwuj nas – https://www.facebook.com/crowdfundingpl/

share on:

Dodaj komentarz