Grecja wyjdzie z kryzysu dzięki crowdfundingowi

share on:

Zapaść finansowa, polityczna i społeczna, która dotknęła Grecję ma wiele przyczyn i różne scenariusze rozwoju. Ponoć przez problemy w kraju, piłkarze są bojowo nastawieni przed meczem otwarcia Euro2012 (TM), ale nie o tym wpis…

Turystyka w Grecji odpowiada za 18% PKB i niemal 20% zatrudnienia, ma więc nie tylko strategiczne znaczenie dla kraju, ale musi być odbudowy atmosfery i zaufania. Świadoma tego grupa młodych Greków zainicjowała kampanię Up Greek Tourism, która polegała na promocji walorów turystycznych w USA. Billboardy w Nowym Yorku i Waszyngtonie sfinansowali w kampanii crowdfundingowej.

Na portalu loudsauce.com udało się zebrać ponad 20 000 dolarów od 333 wspierających na sfinansowanie billboardu na nowojorskim Times Square.

 

Druga kampania na loudsauce.com dotyczyla sfinansowania billboardu w Waszyngtonie:

 

Obie kampanie się powiodły i faktycznie powierzchnie reklamowe zostały wykupione.

Co ciekawe, loudsauce nie był wyborem przypadkowym – ten portal dopuszcza jedynie zbiórki na finansowanie przez społeczność powierzchni reklamowych w określonych sprawach, głównie społecznych.

UpGreekTourism to świetny przykład na skuteczność oddolnych ruchów i nie oglądanie się na decydentów. Trzeba działać, a nie gadać i grupa młodych greków, która namówiła niemal 400 osób do wsparcia tej inicjatywy dopięła swego. Jak deklarują organizatorzy całej akcji wsparcie przyszło z wielu państw. Billboard na Times Square ogląda ponoć 1,6 miliona ludzi miesięcznie, a reklama jest wyświetlana tam 4 razy na godzinę. To może zadziałać i przełożyć się na wzrost popularności, a na pewno zaistnienie marki turystycznej jaką jest Grecja. Dodatkowo projekt trafił do kluczowych mediów elektronicznych, min. mashable, CNN i Wall Street Journal – kolejny wielki sukces finansowania społecznościowego!

Jako ciekawostkę odsyłam na nowopowstały grecki portal finansowania społecznościowego – groopio.com, który jednak nie został wybrany przez organizatorów UpGreekTourism.

 

 

 

share on:
Karol Król

Karol Król

Od 2010 prowadzę crowdfunding.pl i angażuję się w zrównoważony rozwój sektora finansowania społecznościowego w Polsce i w Europie. Zapraszam do dyskusji!

Leave a Reply