Trendwatching.com i PBS opublikowały raport o presumentach, analizując także kim te osoby są.
[box]
Kim jest presument wg autorów raportu?
W dzisiejszym otoczeniu GOSPODARKI OCZEKIWAŃ (EXPECTATION ECONOMY), konsumenci pragną tego co najlepsze, chcą to dostać zaraz i wyprzedzić innych, ale zarazem chcą nawiązywać prawdziwe relacje z innymi osobami. Konsumenci wręcz domagają się tego wszystkiego. Dzięki platformom, które umożliwiają poszukiwanie finansowania poprzez „crowdsourcing” (finansowanie społecznościowe) oraz dzięki nowym technologiom produkcji, które nareszcie przenikają do głównego nurtu, a także dzięki ogólnej fascynacji przedsiębiorczością, konsumenci coraz częściej stają się PRESUMENTAMI; zdolnymi zaspokoić swoje pragnienia poprzez zaangażowanie w produkty i usługi jeszcze zanim ukażą się one na rynku.
Nieważne czy chodzi o stworzenie idealnego produktu, czy o pasję wspierania jakiegoś projektu, PRESUMENCI uwielbiają angażować się w produkty i usługi, udzielać im poparcia, również finansowego, i promować je zanim staną się ogólnie dostępne.
[/box]
Wyniki badań wskazały, że presumenci w Polsce przeważnie są wykształceni, korzystają z Internetu i są w wieku 25-39 lat.
Pełna treść raportu w języku polskim jest dostępna na stronie PBS.
Źródło infografiki: PBS