Od 7 lat praktycznie na co dzień rozmawiam z autorami projektów finansowania społecznościowego. Część z nich, a właściwie z Was testuje możliwości pozyskania pieniędzy, niektórzy chcą feedbacku, jeszcze inni skonsultować plan kampanii z ekspertami. Jeżeli przygotowujesz się do własnej kampanii, koniecznie przeczytaj artykuł Macieja Półrolnika!
Zanim zabierzesz się do pracy i zaczniesz przygotowania do kampanii crowdfundingowej, przemyśl kilka ważnych kwestii, aby nie było za późno.
Zastanów się na kiedy potrzebujesz pieniędzy
Nie zostawiaj na ostatnią chwilę przygotowania kampanii crowdfundingowej, ponieważ zazwyczaj sama kampania i jej rozliczenie będzie trwało ok. 2 miesięcy. Uwzględnij pozostałe punkty, poniżej i zastanów się na ile jesteś gotowy, aby przeprowadzić kampanię z sukcesem. Pamiętaj, że samo zamieszczenie kampanii na platformie crowdfundingowej niewiele Ci da, a na pewno nie zagwarantuje zebrania wymaganej kwoty. Przygotuj się mądrze, czyli z wyprzedzeniem.
Zbierz zespół i wyznacz zadania
Pamiętaj, że ciężko jest przeprowadzić kampanię crowdfundingową w pojedynkę. Oczywiście wszystko zależy od wysokości kwoty, której potrzebujesz i można śmiało powiedzieć, że im większy cel finansowy, tym potrzeba więcej zaangażowania, a tym samym większego zespołu. Jasne jest, że nie wszystko trzeba, ani da się zrobić korzystając z własnych zasobów albo z zasobów zespołu. Czasem trzeba sięgnąć po pomoc podwykonawców, np. grafików, specjalistów od videomarketingu, budowania społeczności, PR, czy specjalistów od crowdfundingu
Cały tekst dostępny na stronie microventures.pl!