PolakPotrafi to polska platforma finansowania społecznościowego o charakterze nieudziałowym, która wystartowała 15 marca br. Do dziś za pośrednictwem PP finansowanie uzyskało 6 projektów, na łączną kwotę 31 368 złotych.
Podobnie, jak inne polskie portale tego typu (czytaj: problemy polskich portali finansowania społecznościowego), Polak Potrafi jest klonem amerykańskiego lidera – kickstartera, zarówno w zakresie funkcjonalności, użyteczności, a model biznesowy jest dodatkowo ograniczony. Jako najbardziej aktywny w mediach, pozyskał do tej pory kilkanaście ciekawych projektów, ale jego osiągi są nadal bardzo małe. Jest oczywiste, że w ciągu pierwszych miesięcy w Polsce trudniej o promocję finansowania społecznościowego, porównywalną do niemieckich osiągnięć. Nawet dwukrotna emisja materiałów o Polak Potrafi w głównych wiadomościach TVP, nie przełożyła się na skokowy wzrost popularności i konwersję, mierzoną ilością i wartości wpłat na wspierane projekty. Jest to jednak bariera rozwoju crowdfundingu związana z niską świadomością tego mechanizmu.
O szczegółowych wynikach opowiada Manager Projektu Jakub Sobczak:
Na przestrzeni ostatnich 4 miesięcy statystki serwisu przebiły nasze najśmielsze nawet oczekiwania. W tym czasie zebraliśmy ok. 220 000 odsłon serwisu PolakPotrafi.pl dokonanych przez 72 000 użytkowników, z czego 70% stanowili użytkownicy unikalni.
Wyniki nie są złe, ale porowdzenie biznesu opartego na crowdfundingu mierzone jest ilością sfinansowanych projektów i wartością wpłat, a te wyniki ocenić będzie można najwcześniejszej za kilka miesięcy. Póki co, pozostaje życzyć poznańskiej ekipie powodzenia!
3 komentarze