Jak informuje na facebook’u beesfund.com sukces odniósł pierwszy projekt – wydanie książki o bitwie polskiej husarii pod Wiedniem. Po akcji marketingowej do Projektodawcy – Instytutu Wydawniczego Erica zgłosili się sponsorzy, którzy zadeklarowali wsparcie projektu. W związku z tym IWE postanowił zmienić plany wydawnicze i książka ukaże się na pewno.
Zamiast celu finansowego w wysokości 29 000 zł jest cel w wysokości 150 zł, a do opisu projektu dodane są informacje o patronach całej akcji. Projekt jest nadal aktywny i w chwili obecnej prowadzona jest przedsprzedaż „Husarii pod Wiedniem” w atrakcyjnej cenie 29 zł. To bardzo ciekawy przykład współpracy pomiędzy twórcami projektów, a firmami. Również w projekcie „Crowdfunding na papierze” duży udział w zebranej kwocie mają firmy, które go wsparły. To zupełnie nie przeczy idei crowdfundingu, z resztą jest sporo przykładów w których w trakcie akcji na portalach zagranicznych udawało się pozyskać patronów merytorycznych, technologicznych lub właśnie firmy, które jednorazowo w radykalny sposób przybliżały projektodawców do sukcesu.
Gratulujemy sukcesu i choć jeszcze nie jest to triumf społeczności, to jest to triumf finansowania społecznościowego!
1 Comment