Szkoła Beesfund: wzorowa promocja projektu offline

share on:

Działania związane z promocją projektu powinny obejmować nie tylko aktywność w mediach społecznościowych i podjęcie prób zainteresowania mediów. Choć cały proces finansowania społecznościowego odbywa się w sieci, to bardzo wiele można uzyskać wychodząc poza nią.

Spotkanie osobiste i możliwość reakcji na pytania potencjalnych wspierających zawsze są bardziej skuteczne od komunikacji wirtualnej. Dlatego warto opowiadać o projekcie każdemu napotkanemu znajomemu, znajomym ze szkoły i pracy, czy w trakcie prowadzonych prezentacji, wystąpień, koncertów. Dobrym pomysłem, choć wiążącym się z poniesieniem pewnych kosztów, jest sięgnięcie także po tradycyjne formy promocji.

skin philosophy 4

Znakomity przykład takiej aktywności zaprezentowała Ewa Sroka prowadząca firmę Skin Philosophy. Na beesfund.com próbowała zebrać środki na przeprowadzenie wykładu i warsztatów z samodzielnej produkcji naturalnych kosmetyków. By promować tę wiedzę chciała nagrać te wydarzenia i opublikować film oraz e-booka. Wszędzie tam, gdzie Ewa się pojawiała, zostawiała swoje ulotki – znakomity przykład prawidłowej komunikacji o projekcie!

skin philosophy 1

 

skin philosophy 2

Sam fakt opracowania i druku ulotek jest warty uwagi, ale na szczególne uznanie należy się za każdy właściwie element.
1. Sprytny pomysł na zgięcie zadrukowanej dwustronnie kartki formatu a4 – obniża koszty, ale jest atrakcyjnym formatem dla odbiorcy.
2. Wyraźny przekaz tego, co ma być efektem realizacji projektu, wzmocniony graficznie.
3. Zainteresowanie Czytelnika pytaniami „Czy chcesz…?”.
4. Call-to-action, czyli hasła wskazujące, co zrobić by pomóc w nakręceniu filmu: „WESPRZYJ PROJEKT JUŻ DZIŚ!” oraz „Jeśli spodobała Ci się idea możesz: wpłacić…, przesłać linka…, udostępnić…, powiedzieć o projekcie…
5. Wyraźne wskazanie nazwy projektu i portalu, na którym jest prowadzony.
6. Szczery komentarz autorki i zachęta do pomocy w zmienianiu świata!
7. Podanie precyzyjnych danych kontaktowych.
Projekt „EKOpielęgnacja ciała” niestety nie zakończył się sukcesem, ale pozostawił miłe wrażenie dobrze wykonanej pracy, które z pewnością zaprocentuje w przyszłości!

Cykl “Szkoła Beesfund” jest efektem współpracy pierwszej polskiej platformy udziałowego finansowania społecznościowego beesfund.com i portalu crowdfunding.pl – partnera merytorycznego.

share on:
Karol Król

Karol Król

Od 2010 prowadzę crowdfunding.pl i angażuję się w zrównoważony rozwój sektora finansowania społecznościowego w Polsce i w Europie. Zapraszam do dyskusji!

Leave a Reply